Dag 2 en 3: 7 en 8 Februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Simone Geurtz - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3: 7 en 8 Februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Simone Geurtz - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3: 7 en 8 Februari

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 2: 7 Februari

We zijn naar Cape Agulhas geweest, het meest zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika. We zijn daar naar een vuurtoren geweest en naar de zee. Je kon daar de Atlantische en de Indische zee zien.
Toen reden we naar een baai iets verder op. We hebben daar even gezwommen. Daarna zijn we weer terug naar het hostel geweest. Het was een rustige dag.

Dag 3: 8 Februari

'S ochtends hebben we samen met onze buddies hun lessen gevolgd. Er was echt niks aan. We hebben eigenlijk helemaal niks gedaan in de lessen. Het is echt een heel groot verschil met de scholen in Nederland. Halverwege de dag was een een assembly. Een koor was aan het zingen en er was een soort welkomsspeech. Alle kinderen op de school kennen het schoollied en het volkslied. Onze buddies hadden een lunch voorbereid en we hebben dus op de school gegeten.
Na de schooldag zijn we naar het Genadendal museum geweest. We kregen een korte rondleiding over alles in het museum. We zijn ook naar het printing museum geweest.
Daarna hadden we vrije tijd en hebben we gewoon gezeten. 'S avonds kwamen onze buddies naar ons hostel toe. Ze hadden een soort stoofpot met rijst gemaakt.