NOG MAAR EEN PAAR DAGEN + EVEN VOORSTELLEN - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Simone Geurtz - WaarBenJij.nu NOG MAAR EEN PAAR DAGEN + EVEN VOORSTELLEN - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Simone Geurtz - WaarBenJij.nu

NOG MAAR EEN PAAR DAGEN + EVEN VOORSTELLEN

Door: Simone Geurtz

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 Januari 2016 | Nederland, Bemmel

Heey,
Ik ben Simone Geurtz. Ik ben 15 jaar en zit in mijn vierde jaar van het tweetalig VWO. Over 2 weken ga ik samen met een hele leuke groep naar Zuid-Afrika toe.

Dit project is in samenwerking met de Emil Weder Highschool, een school in Genadendal. Wij gaan zelf naar Genadendal toe in de twee weken dat we in Zuid-Afrika zijn. Naast het bezoeken van deze school gaan we nog vele andere leuke dingen doen. We gaan een dagje meelopen met onze buddy's; we bezoeken kaapstad; we gaan naar de Tafelberg; we gaan op safari; we doen vrijwillegers werk; gaan een lesje geven en nog veel meer! Op de site van de stichting Ubuntu goed Dutch staat nog veel meer informatie over de projecten die wij gaan steunen en over de sichting zelf. http://www.ubuntugoesdutch.nl

In de afgelopen maanden hebben we al heel veel voorbereidingen gedaan wat betreft deze reis. We hebben gewerkt aan fundraising en hebben hiermee geld opgehaald voor de mensen in Zuid-Afrika. Ook hebben we al verschillende bijeenkomsten gehad. Tijdens deze bijeenkomsten hebben we de reis voorbereid. Er was ook een teambuildings dag. Iedereen heeft elkaar toen nog beter leren kennen en we zijn mede door dat een nog hechtere groep geworden. Op deze teambuildings dag hebben we regels opstelt die belangrijk zijn voor onze tijd in Zuid-Afrika. Ook hebben we in groepjes een presentatie gehouden over verschillende onderwerpen die te maken hebben met de reis. Denk hierbij aan: Townships; Genadendal en het scholensysteem van Zuid-Afrika.

We hebben een les voorbereid die we daar gaan geven. Ik ga samen met Eva, Yanouk en Milou een lesje geven over de nederlandse cultuur. Ook hebben we een lijst gehad met onze buddy's. Sommigen uit de groep hebben al contact met hun buddy. Ikzelf heb nog geen contact maar dat zal hopelijk snel gebeuren. Ook de fundraising gaat erg goed, we hebben al een heel mooi bedrag opgehaald voor de projecten in Genadendal.


Het duurt nog maar 13 dagen, ja 13 !!!!, voordat we vertrekken richting Istanbul en vanuit daar door gaan naar Kaapstad. We kunnen al bijna de koffers gaan inpakken. Ik ben al een beetje bezig met een lijstje te maken van wat ik mee moet nemen. In minder dan twee weken zit ik gewoon al in het vliegtuig naar Zuid-Afrika! Ik heb er enorm veel zin in, elke keer als ik het erover heb, word ik weer helemaal enthousiast.

Tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika houd ik jullie op de hoogte van wat we allemaal doen.

liefs,
Simone

  • 24 Januari 2016 - 18:24

    Anoniem:

    Hallo Simone,

    wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!

    Groetjes

  • 24 Januari 2016 - 18:37

    Anoniem:

    HOI

  • 02 Februari 2016 - 21:55

    Erik:

    Hoi Simone,
    Alvast een hele fijne reis gewenst vanuit Renkum xxx
    Ga er lekker van genieten !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

Zuid-Afrika

.

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

Dag 2 en 3: 7 en 8 Februari

12 Februari 2016

Dag 1: 5/6 februari

23 Januari 2016

NOG MAAR EEN PAAR DAGEN + EVEN VOORSTELLEN
Simone

.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 1794

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: